Lead, to samo, co potencjalny klient.
Termin lead pochodzi z języka angielskiego i stał się powszechny wraz z wprowadzeniem systemów CRM. Termin lead został zastosowany szczególnie w obszarze sprzedaży B2B, aby jednoznacznie odróżnić potencjalnego klienta, który się znajduje w lejku sprzedaży od klienta, czyli firmy, która już dokonał zamówienia.
Lead niczym się nie różni od frazy potencjalny klient, jest po prostu krótszy.
W obszarze marketingu lead utożsamiamy jest z subskrybentem newslettera, bloga, kanału RSS, osobą śledzącą działania firmy w obszarze social media lub kimś, kto zarejestrował się, aby wypróbować wersję czasową aplikacji.
Zwykle lead jest przekierowywany z marketingu do sprzedaży po aktywnościach takich jak np. marketing automation, rozmowa telefoniczna, wypełnienie kwestionariusza. Generowanie leadów, możliwości sprzedażowy jest najważniejszym, mierzalnym efektem działania marketingu B2B.
Klienci o Severso